Wepixel

Design-ul UI pentru aplicații este o pierdere de timp și de bani?

Din ce în ce mai multe companii își schimbă și reînoiesc design-ul și UI-ul (user interface) în scopul de a ieși în evidență. Mulți dintre aceștia angajează echipe mari de UI designeri pentru a lucra la niște produse destul de simple. Când vine vorba de aplicațiile pe mobil, design-ul UI e puțin mai complicat decât un simplu truc de marketing.

Ca atare, un workflow tipic pentru crearea unei aplicații ar trebui să arate cam așa:

 

  1. Developing Concept;
  2. Mapping App Screens
  3. Producing Wireframes
  4. Refining UX
  5. Designing UI
  6. Developing Product

 

Ghidurile  stilistice foarte avansate și detaliate pe care le primim de la Google și Apple mă fac să mă gândesc de ce ar trebui să avem un designer ce se ocupă de UI… sau dacă chiar avem nevoie de unul.  Dacă avem deja niște ghiduri după care ne putem lua, există o nevoie de adăugare a unui ajutor creativ? Stilurile și parametrii sunt deja determinați. Și sigur, aplicațiile au nevoie de bunuri cum ar fi iconițele spre exemplu, dar de ce nu toate aplicațiile folosesc aceeași model?

Aplicațiile de pe o platformă ar fi mult mai consistente dacă dorința de diferențiere vizuală de către alte aplicații ar fi fost suprimată. După cum o văd eu, companiile își percep aplicațiile ca pe niște entități complet unice și separate. Eu aș spune că sistemul de operare ar trebui să fie pur și simplu acea entitate principală. Toate aplicațiile din sistem ar trebui să fie consistente.

Există o adevărată problemă cu consistența la IOS, și în mod particular la Android. Aplicațiile de obicei încearcă să vină cu moduri noi și interesante de navigare, dar adaugă un pic de confuzie în experiența toatală a utilizatorului. Și mai este și cazul în care se folosesc o multitudine de stiluri ce sunt complet inconsistente unele cu altele.

Sunt de părere că e prea multă contribuție creativă care stă în calea experimentării unei trăiri consistente pe parcursul experienței utilizatorului. Dacă ne uităm peste Android Nieceties , problema cu consistența devine evidentă.

Interfața aplicației în sine ar trebui să fie destul de familiară iar uzabilitatea la nivel maxim. La urma urmelor, e acolo ca un mod de vizualizare a unor date și navigarea printre elemente. Diferențele ar trebui să consiste în branding – culori, iconițe, imagini- și nu în schimbarea stilurilor, fonturilor și a schemelor.

VOM FOLOSI ANDROID PENTRU A COMPARA 2 EXEMPLE

 

YouTube pentru Android

 

Repetarea stilului aplicației pentru YouTube de către Google e un exemplu perfect pentru a ilustra asta.  Iconițele sunt implicite, există un mod simplu de utilizare și contrastele sunt puse la punct. Evită păcăleli și adaosuri inutile și menține o experiență în conformitate cu sistemul însuși.

Snapchat pentru Android

Un exemplu prost ar fi Snapchat-ul. Pare a fi mai mult interesat de impunerea brand-ului în mod vizual prin aplicație decât orice altceva. E diferit față de orice altă aplicație și e conceput foarte prost pentru sistemul de operare Android.  Există foarte puține diferențieri între asta și echivalentul pentru IOS.

Multe companii abia lansate și deja stabilite pe piață aproape fac din asta un concurs de popularitate a design-urilor. Interfața devine un șiretlic al marketing-ului și asta e departe de scopul său.

Designerii pentru UI ar trebui să creeze stiluri și design-uri pentru sisteme ca un întreg și să limiteze aplicațiile individuale numa la branding, marketing și publicitate. În modul ăsta, modurile de operare ale telefoanelor vor deveni mai ușor de înțeles și vor beneficia, în cele din urmă, singura persoană care contează: utilizatorul.

(Source)

Wepixel

Add comment

Follow us

Don't be shy, get in touch. We love meeting interesting people and making new friends.

Most discussed

} /* ]]> */