Wepixel

Crearea unui system language design Part.1

Cum anume poate un produs să beneficieze din a avea un limbaj viu în design? Am de gând să încerc împart elementele de bază astfel încât să poți înțelege de ce este nevoie.

Crearea unui limbaj de bază  va uni filozofiile despre design și metodologiile noastre pe întreaga platformă.

DECI DE CE AVEM NEVOIE DE UN LANGUAGE DESIGN?

Sunt două modalități de privire asupra problemei, dintr-o perspectivă internă și una externă.

INTERNĂ

Aceasta creează o perspectivă holistică pentru a ne asigura că toți aderăm la aceleași metodologii și modele ca o echipa. Fiecare membru al echipei trebuie să fie familiar cu conceptul că promovăm și că ar trebui să fim capabili să ne referim la principiile design-ului împotriva oricărui proiect la care lucrează. Principalul obiectiv al unui design language este acela de a crea concentrare și claritate pentru designeri. Un design language este la fel ca orice altă limbă. Dacă există vreo confuzie, aceasta va cauza o ruptură în comunicare.

EXTERNĂ

Având un design language coerent creează armonie într-o platformă. Pentru privitori, culorile standardizate, interacțiunile și pattern-urile creează un sentiment de familiaritate și de securitate. Un design language bine planificat și bine executat este cheia pentru o experiență plăcută. De exemplu, dacă intri într-un Starbucks din Islanda, vei recunoaște o mulțime de similarități cu Starbucks-ul de lângă tine. Familiaritate aduce un sentiment de confort și de securitate pentru utilizator.

 

Introducerea constrângerilor în design pe elemente individuale într-o platformă crează consistență la un alt nivel.

Un design language va fi:

  • concentrat: îi va permite designer-ului să se concentreze la proiect și nu-i va permite să fie distras.
  • clar: îi va permite designer-ului să se gândească clar la restricțiile și limitele platformei.
  • încrezător: îi va permite designer-ului să completeze sarcina primită cu încredere.
  • consecvent: fiind consecvent, designer-ul va crea o experiență familiară și sigură pe întreaga platformă.
  • eficient: dacă există înțelegere pe tot parcursul proiectului asta înseamnă că nu se va pierde timp pe detalii neimportante sau inutile.

Practic, dacă designerii sunt concentrați și înțeleg design language-ul, atunci asta le va da  încredere și va ajuta business-ul la un nivel mai ridicat prin crearea de consecvență și eficiență.

 

CREAREA UNEI STRUCTURI

PRINCIPIILE DESIGN-ULUI

Având principii solide în design, în care toată echipa a avut ceva de spus, asigură că aceleași metodologii și tipare vor fi folosite consecvent.

TONUL VOCII

Este important să creăm o voce consistentă pentru produsul nostru. Fiecare designer (sau oricine e implicat) ar trebui să fie conștient de abordarea necesară pentru a crea content. Având un content consecvent reprezintă o parte mare din crearea unui UX (user experience) consecvent și fiecare dintre designeri ar trebui să se conforme.

Cum lucrăm împreună ca o echipă? Este important ca toată lumea să tragă în aceeași direcție și că toată lumea este de acord cu faptul că valorile alese sunt importante pentru crearea unui mediu de lucru plăcut.

Evident, există mult mai multe elemente pe care vi le puteți stabili pentru a crea o fundație de bază pentru identitatea design-ului. Fiecare companie este diferită, deci, simte-te liber să te desfășori așa cum crezi că e mai bine.

IDENTITATEA VIZUALĂ

Crearea unei identități vizuale nu e ceva ce faci peste noapte. Îți ia timp. Uneori e limpede ca apa ce trebuie să faci, dar alte ori trebuie să răbdare să pui cărămizile una câte una, cu grijă, ca să iasă ceva bine și să nu se dărâme. E important ca principiile și bazele sunt captate și documentate cu mare atenție. Folosirea culorilor, tipografia și stilul iconițelor sunt cheia în crearea unui conținut consecvent pe întreaga platformă.

  • Culorile: Care este paleta de culori folosită pe platformă? Explică cum, unde și de ce folosim acele culori.
  • Tipografia: Ce caractere sunt folosite? Se potrivește cu regulile în privința poziției, mărimii, alinierii etc?
  • Iconografia: Care e stilul general al iconițelor? Explică de ce avem stiluri specifice pentru diferite situații?
  • Layout-uri: Ce grid system este folosit pe platformă? Explică de ce folosești acel sistem.
  • Interacțiuni: Ce se așteaptă oamenii să se întâmple când interacționează cu site-ul tău? Uită-te peste interacțiunile standard.
  • Animații: Cum abordăm animațiile? Explică motivul pentru animațiile de pe platformă și limitele în privire la folosirea lor.

Part.2

(Source)

 

Wepixel

Add comment

Follow us

Don't be shy, get in touch. We love meeting interesting people and making new friends.

Most discussed

} /* ]]> */