Wepixel

Crearea unui system language design Part.2

Partea 1

URMĂTORII PAȘI

Probabil ești conștient cât de important e un design language pe platforma ta prin simplul fapt că-ți zici “de unde încep?”. Crearea unui design language e foarte complicat.

Deci, aici este procesul pe care l-am creat care ar trebui să te ajute să te concentrezi pe ce e necesar pentru a pune totul în mișcare:

FĂ UN BILANȚ AL UI-ULUI (USER INTERFACE)

Înainte de a începe ceva, cel mai bine este să identifici cât de consistent este design-ul tău momentan. Acest lucru funcționează în două feluri. Te ajută să identifici motivul din cauza căruia tu faci ceva, modul în care ce lucrezi este inconsistent, dar ar trebui să te ajute și să înțelegi de ce faci anumite lucruri. Brad Frost a scrius un minunat articol în jurul modul în care ar trebui să faci un audit (bilanț) UI.

exemplu de bilanț UI

PRIORITIZEAZĂ ELEMENTELE UI

Sunt sigur că fiecare echipă de design are priorități diferite în ceea ce privește ceea ce simt că este esențial pentru crearea de consecvență, dar există, în general, unele elemente care sunt decisive pentru crearea elementelor de bază. Culorile, tipografia și iconografia sunt un loc minunat pentru a începe. Lucrează îndeaproape cu echipa de proiectare pentru a crea o listă de priorități. Asta ar trebui să te ajute în viitor.

ÎNCEPE DISCUȚIA CU ECHIPA DE DESIGN

Deci, acum că ți-ai identificat exact ceea ce va fi mai întâi în lista de priorități, este timpul să stai jos cu echipa de design pentru a afla toate ideile și opiniile despre asta. Există diverse abordări cu privire la cine deține proiectul de design system, dar ar trebui să existe un singur designer care e la conducerea proiectului.

Acest lucru înseamnă că este de datoria ta să discuți fiecare aspect al proiectului cu designerii care, în timp, vor folosi design language-ul. E extrem de important să te asiguri că fiecare designer simte de parcă a contribuit cu adevărat la proiect.

DOCUMENTEAZĂ TOATE CAZURILE

Este timpul să iei niște decizii. Documentează ce creezi, asigurându-te că satisfaci toate instanțele impuse. Este vital să nu creezi ceva ce e subiectiv. Trebuie să ai un raționament obiectiv pentru fiecare decizie făcută pentru a-ți putea explica deciziile echipei pe parcurs.

 

VEZI DACĂ FUNCȚIONEAZĂ

Următorul pas este să vezi dacă funcționează. E ușor să faci decizii pe hârtie dar când îți pui deciziile în practică s-ar putea să observi că nu totul merge cum ai plănuit.

FIXEAZĂ ȘI EDUCĂ

Odată ce ești mulțumit cu ce ți-a ieșit, e timpu să fixezi și să educi restul echipei cum și de ce o să foloșiți acele elemente. Dacă simți că ceva nu merge, simte-te liber să schimbi acel ceva.

TRECI LA URMĂTORUL PAS

Odată ce ai educat echipa și sunt confortabili cu ideea că ar trebui să-ți respecte deciziile, e timpul să treci la următorul pas. E după tine câte elemente vrei să rezolvi deodată, dar nu mușca mai mult decât poți mesteca. Te va distrage de la ce e important. De obicei eu încep cu tipografia, culorile, iconițele, tabele, liste etc.

Odată ce toată lumea e educată cu privire la noul stil, e important să te asiguri că toată lumea respectă asta așa cum trebuie.

Verificările regulate sunt vitale în asigurarea că toată lumea e pe același plan de lucru.

Un Design Language nu e de succes până ce compania nu îl implementează și îl valorifică.

Exemple de design language

  • https://www.ibm.com/design/language/framewor
  • khttps://www.lightningdesignsystem.com/
  • https://design.atlassian.com/
  • https://material.google.com/
  • https://ux.mailchimp.com/patterns
  • https://standards.usa.gov/
  • https://rizzo.lonelyplanet.com/styleguide/design-elements/
  • http://harmony.intuit.com/
  • http://solid.buzzfeed.com/typography.html
  • http://dev.office.com/fabric#/

(Source)

Wepixel

Add comment

Follow us

Don't be shy, get in touch. We love meeting interesting people and making new friends.

Most discussed

} /* ]]> */