Wepixel

Design-ul responsive îți distruge creativitatea?

Atunci când vorbim despre web design în 2017, vorbim de fapt despre design-ul responsive (receptiv). În doar șase ani, termenul “receptiv” a devenit un standard universal al industriei standard.
Un web design receptiv este un proces de proiectare al unui site sau unei aplicații web, astfel încât conținutul său să se ajustează în funcție de dispozitivul de pe care este văzut. Acum câțiva ani am participat la o excelentă conferință ținută de Ethan Marcotte -cel ce a inventat termenul “web design receptiv’- în care el a comparat site-uri care răspund la “Utah’s Pando tree”; un singur organism cu o structură de ramuri conectate care se desprind de la sol în diferite locuri, contexte diferite, la diferite dimensiuni, dar toate având aceeași bază genetica.

Adoptarea design-ului responsive este, fără îndoială, ceea ce a permis dezvoltarea web mobil-ului; fără aceasta costurile de dezvoltare a unui site pentru mobil, în paralel cu o versiune de desktop ar fi însemnat rămânerea la a doua variantă.

Dar designul receptiv nu este lipsit de probleme. Prin definiție,  design-ul responsive “răspunde” la caracterul vizual, nu la conținut.

Design-ul este, în mare parte, despre relațiile dintre elemente, iar aceste relații sunt restricționate pe un ecran mic. Cu mai mult de atât deoarece adaosurile noastre sunt structurate, relațiile create pentru dispozitivele mobile sunt transpuse, în mod frecvent, pe viewporturi mult mai mari.

Una din deciziile UI cel mai frecvent criticate ale anului trecut a fost numărul tot mai mare de meniuri hamburger utilizate pe desktop. Cu toate acestea, foarte puțină atenție a fost acordată layout-urilor mobile – benzi orizontale de conținut împărțite în 12 coloane – scalate la dimensiunile desktop-ului.

Întrebarea “dacă web design-ul responsive distruge creativitatea este, probabil, nedreaptă; se presupune că diversitatea și inovația sunt forța vie a unui proces de proiectare. De asemenea, dă vina pe un concept, în cazul în care există o vina de  împărțit, sigur constă în modul de aplicare. De fapt, designul înflorește adesea sub cele mai strâmte restricții –  cunosc un designer care adaugă propriile sale constrângeri, pentru că el simte că munca sa este mai puternică atunci când este provocat.

Design-ul responsive funcționează incredibil de bine cu branding-ul, dar este mai puțin decât ideal pentru layout. Se poate întâmpla ca cel mai bun mod de a pune în aplicare un design responsive este de a crea design-uri distincte pentru diferite clase de viewport și se bazează pe tehnici care răspund numai pentru ecrane similare. Nu putem ști dimensiunile exacte ale fiecărui ecran, dar știm că un telefon trebuie să se potrivească într-un buzunar, știm un notebook nu poate fi mai îngustă decât tastatura.
Design-ul responsive poate fi pur și simplu o idee care este mai înaintea timpului său decât ne dăm  noi seama, și odată ce instrumente variabile cum ar fi , CSS și container-queries sunt puse în aplicare, design-ul pentru web va deveni divers din nou.

(Source)

Wepixel

Add comment

Follow us

Don't be shy, get in touch. We love meeting interesting people and making new friends.

Most discussed

} /* ]]> */