Wepixel

Un ghid complet în testarea A/B

Testarea A/B (denumită ocazional și split testing) constă în compararea a două versiuni a unei pagini web în scopul de a vedea ce variantă e mai potrivită. Compari două pagini web arătând variantele ( A și B ) unor utiliztori în același timp. Cea care are rata de conversie mai mare câștigă!


Toate website-urile de pe web au un gol, un motiv să existe.

  • Site-urile eCommerce vor să vândă produse
  • Aplicațiile web SaaS  vor ca vizitatorii să se înscrie  și să se treacă de la vizitatori normali la cei ce plătesc
  • Site-urile de știri vor ca vizitatorii să dea click pe reclame și să se aboneze

Orice site de business vor ca vizitatorii să devină din simpli vizitatori în altceva. Rata la care un website e capabil să facă asta se numește “rata de conversie” (conversion rate). Măsurarea variației performanțelor înseamnă măsurarea ratei în care vizitatorii se transformă în consumatori.

DE CE AR TREBUIE SĂ FOLOSEȘTI ACEASTĂ METODĂ?

Testarea A/B îți permite să faci ceva mai mult cu traficul existent. Deși costul achiziționării traficului plătit poate să fie uriaș, costul creșterii conversiilor este minim. Ca să comparăm, un plan mic de business costă 49 dolari. Ăsta e costul a 5-10 click-uri “Google Adwords”.

CE POȚI SĂ TESTEZI?

Aproape orice de pe site-ul tău ce afectează comportamentul vizitatorilor poate fi testat.

  1. Titlurile
  2. Subtitluri
  3. Paragrafe
  4. Testimoniale
  5. Call to Action text
  6. Call to Action Button
  7. Link-uri
  8. Imagini
  9. Conținut
  10. Social Proof
  11. Media Mentions
  12. Premii și badge-uri

 

Testele avansate  pot să includă și structuri de fixare a prețurilor, promoții, free trial etc.

 

TESTAREA A/B ȘI SEO

 

Google a clarificat situația cu implicările SEO-ului asupra testării A/B pe într-un post de pe blog-ul lor intitulat “Website Testing And Google Search”.

PROCESUL DE TESTARE

Cel mai corect mod de a conduce un experiment de A/B testing este de a urmări următorii pași:

  1. Studiază datele site-ului tău: Folosește un website de Analitycs Tool cum ar fi Google Analytics și găsește problemele. Spre exemplu, poți să indentifici o pagină ce are un bounce rate ( o rată de respingere) foarte ridicat și să rectifici problema.
  2. Observă comportamentul utilizatorului: Folosește visitor behavior analysis tools cum ar fi Heatmaps, Visitor Recordings , Form Analysis și On-Page Surveys, și găsește ce oprește utilizatorul din a se ‘converti’.
  3. Construiește o ipoteză: Cu ajutorul acestor unelte construiește-ți o ipoteză pentru a-ți crește conversiile.
  4. Testează-ți ipoteza: Spre exemplu testează pagina principală împotriva unei variante în care butonul CTA este mai mare.
  5. Analizează datele și trage o concluzie: Analizează datele și vezi ce variații au cele mai bune rezultate. Dacă nu se vede niciun rezultat, du-te la pasul 3 și regândește-ți ipoteza.
  6. Prezintă datele: Prezintă rezultatele celor din marketing, IT, și UI/UX.

 

PRIMUL TĂU TEST A/B

 

Pornirea optimizării conversiilor cu Visual Website Optimizer e incredibil de ușoară. În esență ai doar patru pași:

  1. Include codul Visual Website Optimizer în website-ul tău
    Incluzând codul înseamnă că ești pregătit să rulezi testele create pentru site-ul tău.
  2. Crează variații folosind WYSIWYG Visual Editor: Încarcă-ți website-ul în Visual Editor și începe modificările folosind interfața point-and-click. Cei avansați pot să facă modificări în CSS și Js code.
  3. Alege-ți țelurile

    Aceste scopuri/țeluri pot fi  simple și concise (click-uri pe reclame, vizualizări) sau pot să folosească un cod de conversie personalizat.
  4. Începe și urmărește testul

Și cam asta e tot. Testul tău e pregătit de rulare.

Wepixel

Add comment

Follow us

Don't be shy, get in touch. We love meeting interesting people and making new friends.

Most discussed

} /* ]]> */